Je vhodná na výrobu výtlačkov pre vonkajšie použitie, ktoré majú odolať poveternostným vplyvom aj niekoľko rokov. Najznámejšie využitie sú veľkoplošné banery s reklamami umiestenými na budovách.
Touto tlačou sa vyrábajú reklamné a informačné tabule, veľkoformátové plagáty, imidžové olepy na vozidlá, samolepiace fólie na olepy výkladov predajní a ako aj stien v interiéroch.
V našej ponuke nájdete už spomínané
- Bannery
- Samolepiace vinylové fólie:
Monomerické s kratšou životnosťou (1-2 roky)
Polymerické so strednou životnosťou (3-5 rokov)
Liaté s dlhou životnosťou (10rokov) - Translucentné fólie, ktoré majú využitie pri výrobe svetelných reklám
- Perforované fólie vhodné pre olep skiel na predajniach
- Sklodekoratívne fólie s efektom pieskovaného skla
- Papier vhodný na billboardy
- Kvalitný papier na veľkoformátové plagáty a fotopapier pre tlač fotografií veľkého formátu
- Plátno (canvas) na výrobu obrazov
- Rollup film pre výrobu rollup stojanov
- A mnoho ďalších…
Spracovanie výtlačkov
Na väčšinu výtlačkov je možné aplikovať lamino s UV filtorm, ktoré ešte predĺži farbostálosť grafiky cca o 3 roky.
V ponuke máme laminá s lesklým alebo matným povrchom. Všetky výtlačky samozrejme vieme orezať na vami požadovaný rozmer,
ako aj nalepiť na PVC alebo alubondové dosky a tak vytvoriť informačné, alebo reklamné tabule.
Výtlačky vieme spracovať na rezacom plotri na atypické tvary, predrezať samolepky pre lepšie odlepovanie a manipuláciu.
Ako pripraviť podklady na veľkoplošnú tlač
Základné pravidlá
- spadávka 5,0 mm a neutrálna zóna
- 300 DPI (bodov na palec)
- farebný režim RGB/CMYK
- výstupný formát tlačového dokumentu PDF, CDR
1. Spadávka
Odpadá pridávanie spadávky, nakoľko tieto výtlačky sa formátujú ručne s použitím noža a pravítka, takže sa dajú orezať presne po hrane grafiky. Výnimkou je príprava na reklamné tabule, kde je potrebné pridať k rozmerom grafiky 5mm po každej strane, ktoré sa po nalepení orežú, takže vaše tabule budú perfektne nalepené od kraja dosky.
2. Rozlíšenie tlače DPI
Je vhodné pripraviť poklady v rozlíšení 300 DPI. Niekedy to ale veľké rozmery podkladov neumožňujú, vtedy je možné dodať podklady v mierke 1:10, s rozlíšením 300 DPI, nakoľko pri týchto aplikáciách tlače je zväčša pozorovacia vzdialenosť omnoho väčšia, ako pri digitálnej tlači a ľudské oko nedokáže rozlíšiť tento pokles rozlíšenia.
3. Farebný režim RGB/CMYK
Každý tlačový materiál reprezentuje Vás alebo Vašu firmu. Je preto veľmi dôležité, aby bol dokonalý a verne kopíroval Vašu firemnú identitu.
Načo si dávať pozor pri nastavení farebného režimu.
RGB využíva nedokonalosť farbo citlivých buniek v ľudskom oku. Bunky totižto umožňujú nahradiť viditeľné svetlo zmesou troch základných farieb (červenej, zelenej a modrej – v skratke RGB). Zložením všetkých troch farieb vznikne biela farba, ktorá je však iná ako farba svetla (to sa skladá z celého spektra farieb). RGB režim využívajú monitory počítačov a televízory.
CMY (alebo CMYK) režim. Tento režim tvorí druhú možnosť ako zmiešať farby. CMYK je považovaný za tlačiarenský režim / paletu farieb, pretože je výhodnejší pre samotnú tlač. Dôvodom je to, že v RGB režime nie je možné namiešať čiernu farbu.
CMY(K) využíva zložky, ktoré vznikli zmiešaním dvojíc farieb v RGB modeli. O CMYK režime hovoríme v prípade, keď sa miešajú farby aj so samostatnou čiernou (pre lepšiu kvalitu vytlačeného obrázku). CMYK režim využíva aj 32 bitovú farebnú hĺbku.
Pre zachovanie maximálnej farebnej vernosti je vhodné ukladať logo v CMYK. Ak však nedisponujete grafickým softvérom, pošlite nám aspoň presné percentuálne zloženie farieb CMYK.
Nakoľko veľkoplošná tlač je založená na tlači atramentami v niektorých prípadoch vychádza tlač v RGB lepšie ako v CMYK-u.
Takže ak nie je možné dodať data v CMYK môžeme použiť aj RGB.
4. Dáta
Tlačové dáta nám môžete zasielať vo formáte PDF, CorelDraw alebo, ale to neodporúčane ako obrázok (bitmapa) JPG, TIFF.